Informatie t.b.v. ANBI-status

Geregistreerde naam: Stichting Zomercursus Woudschoten
RISN: 822 798 815
Contactgegevens: Mw E.B. Doornweerd, secretaris
Adres:
‘t Hofke 116C
5641 AN  Eindhoven
040 787 38 55

Doel van de stichting:        

Het bekwamen van jeugdige musici in de beoefening van klassieke muziek door het bieden van een mogelijkheid tot samenspelen in ensembles voor kamermuziek alsmede orkestvorm, opdat zij door de opgedane kennis en ervaring worden gestimuleerd om zich verder in de beoefening van klassieke muziek te verdiepen en ook andere jeugdigen   daarvoor te interesseren.

Verwezenlijking van doel:

De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door:

  • het organiseren van een jaarlijks terugkerende zomercursus onder de naam “Zomercursus Woudschoten” voor jonge musici, zowel voor instrumenten als voor zang, in de leeftijdsgroep van 12 tot 25 jaar, onder deskundige leiding van ervaren docenten.
  • het organiseren van een slotconcertavond van de jaarlijkse zomercursus  voor de cursisten.
  • de locatie van de zomercursus zodanig te kiezen dat de jeugdige musici gezamenlijk in een daarvoor geschikte accommodatie met studieruimtes verblijven.

Beleidsplan

  • Ca. 90 tot 120  jonge musici van alle niveaus worden uitgenodigd om deel te nemen aan de  kamermuziekcursus. Ook wordt hun gevraagd vrienden vanuit (muziek)school of uit het jeugdorkest te interesseren voor de cursus.
  • Ook muziekvakstudenten die zich bekwamen op hun instrument zijn welkom om onder meer repertoirekennis en samenspelervaring op te doen.
  • Kamermuziekbeoefening is de basis voor goed orkestspel.
  • Rond de jaarwisseling vinden duizenden folders met inschrijfformulier en posters hun weg naar deelnemers van de laatste drie jaren en jonge musici die belangstelling hebben getoond. Ook instellingen op het gebied van amateurkunst, muziekscholen, conservatoria en privémuziekdocenten ontvangen folders met het verzoek die onder de aandacht van hun leerlingen te brengen. Inschrijven kan online via onze website. Ook de “social media” worden ingezet om deelnemers te bereiken, onder andere via Facebook.